25.5.2018 22.22
Nesteen ja Ponssen toteuttama Finlandia by Forest Machines -kampanja voitti eilen kultaa Amsterdamissa SABRE Awards EMEA -kilpailussa kategoriassa Energy and Natural Resources.
SABRE Awards EMEA on yksi viestintäalan arvostetuimmista kilpailuista, ja siihen osallistui tänä vuonna eri kategorioissa yhteensä yli 2 500 kilpailutyötä. Kampanjoita arvioivat yhteensä yli 40 alan johtavaa ammattilaista.
Lue myös tämä: Nesteen metsäkonekampanja toi 40:lle työttömälle puolen vuoden polttoaineet
Neste ja Ponsse julkaisivat itsenäisyyspäivän 2017 kynnyksellä Suomen 100-vuotisen itsenäisyyden ja suomalaisen työn kunniaksi metsäkoneilla tehdyn version Jean Sibeliuksen säveltämästä Finlandia-hymnistä.
Teos oli osa kampanjaa, jolla Neste halusi konkreettisella tavalla tukea suomalaista työtä.
Video keräsi eri kanavissa yhteensä yli kaksi miljoonaa katselukertaa, minkä johdosta Neste kaksinkertaisti alkuperäisen suomalaiselle työlle tarkoitetun lahjoituspotin.
Potti sisältää puolen vuoden polttoaineet 40 työttömälle, mahdollistaen yhteensä noin 400 000 kilometrin edestä työnhakumatkoja.
Kullan lisäksi kampanja sai SABRE Awards EMEAssa kunniamaininnat kategorioissa Best Earned Media with Influencers and Communities sekä Best Meme/Viral Campaign.