Mercedes-Benz on löytänyt ystävänsä tehokkaasti Instagramin kautta. Interbrand Best Global Brands 2018 –tutkimuksen mukaan tähtimerkillä on enemmän tykkäyksiä Instagramissa kuin millään muulla tuotemerkillä, yli miljardi kappaletta, todetaan Mercedes-Benzin tiedotteessa.
Mercedes-Benzin kanavia sekä kuva- ja videotarjontaa seuraa Instagramissa yli 35,6 miljoonaa fania.
Mercedes-Benz on ollut aktiivinen Instagramissa vuodesta 2012 lähtien, ja sen jälkeen @mercedesbenz-kanava on kerännyt keskimäärin 27,6 miljoonaa tykkäystä joka kuukausi.
Mercedes-Benz juhlistaa miljardirajan ylitystä ja kiittää innokkaita ja uskollisia seuraajiaan sosiaalisen median aihepiireihin keskittyvällä valokuvanäyttelyllä, joka on katsottavissa osoitteessa http://mb4.me/one-billion-likes.
Parhaat postaukset ovat esillä myös Stuttgartin Mercedes-Benz-museossa 5.-31.1.2019 järjestettävässä näyttelyssä.