Lukijoidemme selvä näkemys: Liikkuva poliisi pitäisi palauttaa!

Autotodayn sivustolla on jo muutaman viikon ollut kysely Liikkuvan poliisin palauttamisesta.

Kun vastauksia on annettu yi 2100 on vastaajien näkemys aivan selvä: Liikkuva poliisi pitäisi palauttaa!

Tätä mieltä on kaikkiaan 83 prosenttia vastaajista. Vain 14 prosenttia vastustaa asiaa.

Kyselyn alkuvaiheessa palauttamisella oli hivenen suurempi kannatus. Nyt äänestystulos on  kuitenkin vakiintunut näihin lukemiin.

Mitä mieltä Sinä olet? Kysely on alla.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

10 KOMMENTIT

  1. Mitä Liikkuva poliisi tekisi mihin nykyiset laitokset eivät pystyisi. Ei tarvita uutta yksikköä esikuntineen kun määrärahoista on muutenkin puutetta.

  2. Lentävien lakkauttaminen oli täysin yhtä järkevä säästöpäätös kuin Kansanterveyslaitoksen satavuotiaan rokotevalmistusperinteen lopettaminen vuonna 2003, ja Kemira Safetyn myyminen, ja sitä myöten tehtaiden sulkeminen, vuonna 2013.

  3. Hyvä kommentti Tero. Samaan menee hengityssuojaintehtaan myynti (eli lopettaminen). Uudet kameratolpat on paljon huonompi ratkaisu kuin poliisiauto, valvonnan pitää NÄKYÄ. Suurin riski tänä päivänä on kaahailu 40 km/h alueilla sekä huumekuskit.

    LP takaisin. Poliisille kentälle lisää määrärahoja!

  4. Pastersteinin rakastamat kamerat eivät valvo autoilijoiden kuntoa. Kyllä sikailijat ja muut vaaramomentit pitää karsia liikenteestä perinteisillä keinoilla. Ilman muuta Liikkuva poliisi takaisin.

  5. Joka laitoksella on nytkin liikenneryhmä, joka on niillä töin että valvovat liikenteen seassa yötä päivää. Liikkuvan poliisin organisaation muutos ei ollut lopetus liikenteen valvonnalle. Turha tällaista mielipidettä on kysyä kansalaisilta, joilla ei ole tietoa poliisin nykyisestä organisaatiosta ja valvonnan laajuudesta ja mutulla heitellään luuloihin perustuvia mielipiteitä. Yleisesti vaan tasaisesti lisäresursseja koko poliisiin, ei siihen tarvitse erillistä organisaatiota.

  6. Tarvetta olisi lisätä poliisin näkyvyyttä liikenteessä, koska nykyään tiellä liikkuminen alkaa muistuttaa villin lännen meininkiä, missä esim. nopeusrajoitukset koetaan korkeintaan suosituksina. Kamerat toimivat näille kaahareille yhden kerran ja kun niiden paikat opitaan tietämään, muusta ei tarvitse välittää.

    Toinen asia on sitten se, että kamerat sijoitetaan paikkoihin, missä ne ovat ihan kaikkien mielestä pelkkiä rahankeruulaitteita. En ole nähnyt ensimmäistäkään kameraa esim. koulujen lähellä, missä liikenteen huonosti hahmottavat lapset juoksentelevat. Onko nykyinen tapa sijoittaa kamerat valtion budjettiin sidottuja laitteita, joiden tärkein tehtävä on hankkia tietty määrä rahaa?

    Joskus, hyvin harvoin, näkee poliiseja liikennettä valvomassa ja se on merkki kaahaajille vapaudesta. Kun minä ajan cruisilla GPS – tarkistettua ja sallittua nopeutta, jono kertyy taakse ja seinähullut ohitukset alkavat. No minä sitten ”häirikkönä” olen siirtynyt pienemmille teille ajamaan, muita häiritsemästä. On melko turhauttavaa kuulua lainkuuliaiseen vähemmistöön, mutta minkäs teet.

  7. Liikenteessä on ihan viidakon säännöt nykyään ja erityisesti pääkaupunkiseudulla ihan kotimaisin kilvin varustetut kuljetusautot, kuorma-autot ja rekat ajavat useinkin todella suurilla nopeuksilla rajoituksiin nähden. Viron kilvissä olevia kuskeja ei pääsääntöisesti nopeusrajoitukset koske ollenkaan ja esim. Kehä I ja II ja III:lla kameratolppien väliä ajetaan 20-30km/h ylinopeudella. Vilkut kateissa, muutenkin ”sikailu” liikenteessä lisääntynyt sitä mukaa, kun valvonta vähentynyt. Ihan sama mikä automerkki tai malli on alla, sikailua on kaikissa luokissa. Poliisit näkyville ja äkkiä, niin alkaa tilanne rauhoittumaan

  8. Outoa, että näin moni haluaa lisää valvontaa ja kyttäystä. Jotkut olisivat varmaan tyytyväisiä, jos kaikille saataisiin GPS-siru niskaan.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän