Kian tavoitteena nousta Suomen 4. myydyimmäksi automerkiksi

Kia on kirjoittamassa tänä vuonna jälleen uuden kappaleen historiaa Suomessa. Merkki on saavuttamassa sen kaikkien aikojen markkinaosuusennätyksen. Samalla Kia on vahvistamassa asemaansa maamme viidenneksi rekisteröidyimpänä automerkkinä, todetaan yhtiön tiedotteessa.

– Kian maahantuonti Suomessa alkoi vuonna 2004. 17 vuodessa Kia on mennyt monien volyymiautomerkkien ohi myyntitilastoissa nousten maamme suosituimpien automerkkien joukkoon, sanoo tiedotteessa Kia Brand Director Rami Kittilä.

Kia teki viime vuonna Suomessa sen kaikkien aikojen ennätyksen, kun sen markkinaosuus nousi 7,3 prosenttiin. Merkki on jatkanut vahvassa kasvussa myös tänä vuonna.

Kia on ollut jo kahtena peräkkäisenä kuukautena Suomen kolmanneksi rekisteröidyin automerkki. Elokuussa merkin markkinaosuus nousi 8,8 prosenttiin. Uusia Kia-autoja on rekisteröity tänä vuonna Suomessa jo 5 290 kappaletta. Kumulatiivista kasvua rekisteröinneissä on 11,3 prosenttia.

– Kian menestystä kuvaa ”Kia-ilmiö”, joka näkyy ennennäkemättömänä kysyntänä ja mielenkiintona tuotteitamme ja brändiä kohtaan. Odotamme ennätysvuodellemme erittäin vahvaa vuoden jälkimmäistä puoliskoa. Tavoittelemme 8 000 kappaleen ensirekisteröintiä tälle vuodelle. Tämä nostaisi Kian suurella todennäköisyydellä maamme neljänneksi myydyimmäksi automerkiksi. Tavoitettamme tukee uusien mallien esittely lähikuukausina. Tuomme syyskuussa markkinoille uudistuneen Ceedin. Sen jälkeen lanseeraamme lokakuussa täysin uuden EV6-sähköauton. Joulukuussa tuomme markkinoille täysin uuden, viidennen sukupolven Sportagen, joka puhuttelee erityisesti yritysautoilijoita Suomessa, Kittilä päättää tiedotteessa.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän