Ford tuo Ranger Raptor -mallista erikoisversion

Ford Ranger Raptor on Fordin tiedotteen mukaan Euroopan myydyimmän avolava-auton vahvin ja suorituskykyisin versio – ja siitä tuli juuri jopa entistä houkuttelevampi, kun Fordin ilmoitti tuovansa markkinoille uuden Ranger Raptor Special Edition -mallin.

Ford Ranger Raptor Special Edition -mallia valmistetaan rajoitettu erä, jossa täysiverisen avolava-auton vahva ulkonäkö ja laadukkaat sisätilat ovat entistäkin paremmat. Erikoismallissa on muun muassa näyttävät ralliraidat ja ainutlaatuiset punaiset yksityiskohdat ohjaamossa.

Kuva: Ford.

Ford Performancen äärimmäiseksi Ranger-malliksi kehittämässä Ranger Raptorissa on tiedotteen mukaan ultravahva alusta, autoon erityisesti suunniteltu jousitus ja renkaat sekä erittäin suorituskykyinen EcoBlue-dieselmoottori. Auto sopii erinomaisesti myös off-road-autojen tosiystäville, jotka haluavat aktiivista, elämyksellistä elämäntapaa.

Ensimmäiset Ranger Raptor Special Edition -mallit saapuvat Euroopan Ford-liikkeisiin tämän vuoden lokakuussa.

Uuteen Ranger Raptor Special Edition -malliin on saatavana Performance Blue, Conquer Grey ja Frozen White -ulkovärit. Autossa on lisäksi sen suorituskykyistä luonnetta korostavat mattamustat, punaisella kontrastivärillä reunustetut ralliraidat konepellillä, katolla, kylkien alaosassa, takareunoissa ja takalaidassa.

Ainutlaatuisten ralliraitojen tyyliä täydentävät keulan punaiset hinauskoukut sekä pyöräkoteloiden, etu- ja takapuskureiden, ovenkahvojen ja autolle ominaisen Ford-tekstillä varustetun etusäleikön mattamusta viimeistely. Tämä luo mallille vaikuttavamman olemuksen perus-Raptorin harmaisiin yksityiskohtiin verrattuna.

Kuva: Ford.

Ranger Raptor Special Edition -mallin Double Cab -mallin urheilullista tunnelmaa korostavat punaiset tikkaukset ohjauspyörässä, kojelaudassa ja oviverhoiluissa.

Vakiona olevat korkealaatuiset nahkaverhoillut istuimet on suunniteltu sekä mukaviksi että antamaan tukea ajetaanpa autolla rankassa maastossa tai mukavasti moottoritiella. Autossa on lisäksi vain Special Edition -malliin saatava Raceway Grey -värinen mittaristo.

Erikoismallissa on Ranger Raptorin ainutlaatuinen Ford Performance -alusta. Off-road-ajoon optimoidun Ranger Raptorin raideleveys on 150 mm leveämpi ja ajokorkeus 51 mm korkeampi kuin Ranger XLT-mallissa.

Yksilöllisessä jousitusjärjestelmässä on alumiininen kaksoistukivarsi edessä ja monilinkkirakenne takana. Lisäksi FOX-iskunvaimentimissa on iskunvaimentimen asentoon reagoiva ominaisuus (Position Sensitive Damping), joka vaimentaa iskuvoimia muuttuvissa ajotilanteissa. General Grabber AT3 -maastorenkaat tarjoavat maksimaalisen pidon irtonaisilla ja pehmeillä pinnoilla.

Ranger Raptor Special Edition -mallissa on Ford EcoBlue 2.0 -dieselmoottori, jossa on tehoa 213 hevosvoimaa ja vääntöä 500 Nm sekä nopeasti reagoiva 10-vaihteinen automaattivaihteisto, jollainen on käytössä myös Ford Mustangissa.

Ranger Raptorin Terrain Management -ajotilanhallintajärjestelmän avulla auto suoriutuu monenlaisissa maastoissa ja ajotilanteissa. Järjestelmään sisältyvä, kuuluisan Baja 1000 -aavikkorallin mukaan nimetty Baja Mode -ajotila takaa optimaalisen off-road-suorituskyvyn suurilla nopeuksilla.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

 

 

1 KOMMENTTI

  1. Lypsykoneen moottorilla.Tuohon hintaan luulisi jotain muuta kuin startti moottori. Toivottavasti Mustangin sähkömoottori pikapuoliin ettei peruspakuille valoissa jää!

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!