Ensi keväänä Suomeen saapuva Toyota Corollan uusi malli on nykyistä tilavampi

4.9.2018 09.59

Toyota tuo ensi keväänä Suomeen Corolla Touring Sports -mallin.

Corolla Touring Sportsiin tullaan tarjoamaan kahta erilaista neljännen sukupolven hybridivoimalinjaa. 

Esimerkiksi C-HR- ja Prius-malleista tuttu, 1.8-litraiseen polttomoottoriin perustuva 122-hevosvoimainen hybridijärjestelmä saa seurakseen täysin uuden 2.0-litraiseen polttomoottoriin perustuvan hybridijärjestelmän.

Uusi hybridijärjestelmä tuottaa 180 hevosvoiman tehon.

Perinteisistä voimalinjoista tarjolle tuodaan ainoastaan ahdettu 1,2-litrainen bensiinimoottori.
Toyotan mukaan hybridien ennustetaan muodostavan Suomessa yli 90 % osuuden uuden sukupolven Corollan myynnistä.

Lue myös tämä: Toyota Corolla palaa ensi vuonna toden teolla – Auris katoaa markkinoilta!


Uuden Corollan alustarakennetta – McPherson-etutuenta ja uusi monivarsituenta takana – voi nyt ensimmäistä kertaa parantaa AVS-järjestelmällä (Adaptive Variable Suspension), mikä vaikuttaa iskunvaimennukseen eri ajotilanteiden vaatimalla tavalla.

Autossa on Toyotan mukaan matala painopiste johon myötävaikuttavat muun muassa voimalinjan mataluus sekä hybridijärjestelmän korkeajänniteakun sijoittaminen takaistuimen alle.

Varustetasojen mukaan joko vakiovarusteena tai lisävarusteena koko uuden Corolla-malliston läpi tulee saataville uudenlainen kirjo varusteita, joita aiemmin on nähty vain premium-luokassa.

Varusteita ovat muun muassa maailman ensimmäinen 3D-mittaristo, värillinen tuulilasinäyttö, JBL GreenEdge Premium -äänentoistojärjestelmä, tai Toyota Touch -multimediajärjestelmä.

Suunniteltu Belgiassa

Mallin ulkodesign on syntynyt hiljattain avatussa desing-keskuksessa Belgian Zaventemissa. Touring Sports -korimalli ei ole vain hatchback-mallin pitkäkattoinen versio, vaan lähestulkoon kokonaan oma mallinsa.

Uuden Touring Sports -korimallin akseliväli on 2 700 mm – sama kuin poistuvassa Avensiksessa – ollen 60 milliä hatchback-mallia enemmän ja tarjoten Toyotan tiedotteen mukaan luokkansa parhaat jalkatilat takana istuville.

Touring Sportsin muotokieleen kuuluu vahvasti nouseva hartialinja, isot led-takavalot sekä viisto takalasi.

Ulkodesignia voi korostaa halutessaan neljällä kaksivärisellä ulkovärillä, jolloin katto, pilarit ja alaetusäleikön ympäristö ovat mustia.

Matalampi ajoasento

Uuden GA-C-alustarakenteen isoimpia etuja on aiempaa matalampi ajoasento. Tämä madaltaa auton painopistettä.

Lisää etua uudesta alustarakenteesta saadaan takamatkustajien tilojen sekä 598 litran (VDA) tavaratilan muodossa, tiedotteessa sanotaan.

1 KOMMENTTI

  1. Ostin 4/2019 käyttöön otetun Touring Sport ajoneuvon ja olen ollut tosi tyytyväinen. Rauhallinen ajo on mielyttävää, mutta jos tarvitaan voimaa, niin sitä löytyy eturenkaita säästäen. Eco on maltillinen järjestemä, ajo-asentoa en ole kokeillut, mutta Sport ajo vakauttaa ohjasta ja herkistää kaasua. Autosta on moneksi ja se riittää minulle rauhallisesti etenemään nopeusrajoituksia noudattaen – 5 km/h. Kerran kuussa moottoritiellä min 105 km/h 60 min ajoa ja kaikki toimii. Suosittelen t. Tuomo

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here