Autoihin tulee yhä enemmän verkkopohjaisia palveluita

Kuva: Antti Järveläinen.

Digitaalisista palveluista on tulossa yhä merkittävämpi erottautumistekijä autoa valitseville kuluttajille, todetaan Ericssonin tiedotteessa.

Turvallisen ja luotettavan palveluntarjontainfrastruktuurin tarve on ratkaisevan tärkeä skaalautuvien palvelujen laadun kannalta.

Merkittävät autoteollisuuden toimijat, keskittyvät yhä vahvemmin varmistamaan korkealuokkaiset verkkoon kytketyn auton palvelut, kun ohjelmistopohjaisten palveluiden merkitys kasvaa digitalisaation myötä.

Esimerkiksi Volvo Car Group on sopinut Ericssonin kanssa teollistuneen Ericsson Connected Vehicle Cloud (CVC) -alustan toimittamisesta.

Sen avulla autonvalmistaja voi tarjota digitaalisia ajoneuvopalveluitaan yli 120 markkina-alueelle maailmanlaajuisesti seuraavien viiden vuoden ajan.

Palvelut hyötyvät myös kaupallisten 5G-verkkojen mahdollistamista tietoliikenteen kasvavasta nopeudesta, vähäisestä viiveestä ja kriittisten sovellusten vaatimasta kapasiteetista, jota esimerkiksi autonominen ajaminen vaatii.

Ericssonin mukaan palvelu tarjoaa Volvon käyttäjille mahdollisuuden nauttia verkkoon kytkettyjen autojen digitaalisista palveluiden viimeisimmistä kehitysaskelista niin automatiikan, kaluston hallinnan, telematiikan, navigoinnin ja info-viihteen saralla.

Palvelua tarjotaan useiden, maantieteellisesti hajautettujen tukikeskusten kautta, todetaan Ericssonin tiedotteessa.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN PÄIVITTÄINEN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here