Sähkömoottoripyörävalmistaja Verge Motorcycles on nimittänyt arvostetun liiketoiminnan ja jälleenmyynnin visionäärin George Blankenshipin uudeksi Chief Revenue Officeriksi.
Yli 40-vuotisen uran tehnyt Blankenship on tunnettu maailmankuulujen brändien, kuten ohjelmistoja ja tietokoneita valmistavan Applen sekä sähköautovalmistaja Teslan, ylistettyjen vähittäiskauppastrategioiden kehittämisestä.
Blankenship tulee vastaamaan Verge Motorcyclesin asiakasrajapinnan ja ostopolun kehittämisestä sekä globaalista myymälästrategiasta.
– Moottoripyöriä on valmistettu samalla logiikalla viimeiset 150 vuotta. Vergessä minua inspiroi erityisesti rohkeus ravistella vanhoja totuttuja tapoja. Verge on keksinyt pyörän kirjaimellisesti uudestaan niin, että se palvelee paremmin sekä ajajaa että ympäristöä. Näen Vergessä saman potentiaalin kuin aikanaan Applessa ja Teslassa, kun otimme yhtiöiden kanssa ensimmäiset askeleet määrittääksemme toimialan uudestaan, Blankenship kertoo.
Kansainvälistä liiketoimintaansa skaalaava Verge saa nyt käyttöönsä Blankenshipin osaamisen ja laajan ymmärryksen asiakaskokemuksesta.
– George on tunnettu siitä, että mihin tahansa hän lähteekään mukaan, hän tulee mullistaneeksi alalla vallitsevat toimintatavat. Haluamme, että Vergen myymälät tulevat olemaan brändin tunnettuuden ja myynnin kannalta juuri oikeissa paikoissa. Georgen holistinen näkemys, erinomaiset verkostot ja alan kokemus tekevät siitä mahdollista, Vergen teknologiajohtaja Marko Lehtimäki kertoo.
Katseita kääntävät showroomit esittelevät Vergen elämäntyyliä
Kivijalkamyymälöillä tulee olemaan tärkeä rooli luksusmoottoripyöriä valmistavalle Vergelle, vaikka tällä hetkellä suurin osa tilauksista tuleekin verkkokaupan kautta. Ensisijaisesti showroomeina ja brändikeskuksina toimivat myymälät tarjoavat koeajojen lisäksi vaikuttavia elämyksiä, jotka herättävät ihmisten mielenkiinnon ja houkuttelevat osaksi Vergen yhteisöä ja elämäntyyliä.
– Keskeisen ja helposti saavutettavan sijainnin lisäksi menestyvien myymälöiden tulee tarjota jotain ennennäkemätöntä, joka luo kuluttajille lisäarvoa ja sitouttaa heitä. Tavoitteena on avata päitä kääntäviä Verge-myymälöitä ensi kesään mennessä sekä isoihin Euroopan kaupunkeihin että Yhdysvaltoihin, Blankenship kertoo.
– Tavoitteemme on yllättää ja ilahduttaa kekseliäisyydellämme, hän lisää.
– Yhtiön kaupalliseen menestykseen vaikuttaa erinomaisen tuotteen lisäksi myös asiakaskokemus. George on kerta toisensa jälkeen todistanut, miten ihmiset sitoutetaan onnistuneesti osaksi brändiä ja sen ympärille rakennettua elämäntyyliä. Haluamme, että Vergestä tulee Teslan tavoin kansainvälisesti tunnettu oman alansa pioneeri, Lehtimäki kertoo.
Ensimmäinen Verge-myymälä näki päivänvalon Monacossa aikaisemmin tänä vuonna ja merkittäviä uusia avauksia on suunnitteilla vuodesta 2024 eteenpäin.