Tutkimuslaitos Interbrand on taas julkaissut listauksen vuoden arvokkaimmista brändeistä. Sadan arvokkaimman brändin joukossa on 15 autobrändiä.
Kaikkein arvokkain brändi on Apple. Seuraavina tulevat Microsoft, Amazon, Google ja Samsung.
Paras autobrändi on seitsemänneksi sijoittunut Toyota. Sen brändiarvo on noussut 10 prosenttia ja on noin 59,7 miljoonaa dollaria.
Seuraava autobrändi on sijalla 8 oleva Mercedes-Benz, jonka arvo on runsaat 56 miljoonaa dollaria. Tämän jälkeen tulee Tesla sijalla 12, arvo noin 48 miljoonaa dollaria.
Tänä vuonna kaikki autobrändit ovat kasvattaneet arvoaan. Suurin kasvu on Teslalla, +32 %. Pienin kasvu on Hondalla ja Minillä, +7 %.
Best Global Brands 2022 (automerkit)
6. Toyota
8. Mercedes-Benz
12. Tesla
13. BMW
26. Honda
35. Hyundai
46. Audi
48. Volkswagen
50. Ford
53. Porsche
61. Nissan
75. Ferrari
87. Kia
98. Land Rover
99. Mini
Best Global Brands -tutkimuksia vuodesta 1999 lähtien
Yhdysvaltalainen konsulttialan yritys Interbrand on tutkinut ja analysoinut maailman arvokkaimpia tuotemerkkejä vuodesta 1999 alkaen. Best Blobal Brands -tutkimus sisältää sata arvokkainta teollisuuden tuotemerkkiä, jotka asetetaan paremmuusjärjestykseen kolmen kriteerin perusteella: brändin tuotteiden ja palveluiden taloudellinen suorituskyky, brändin merkitys ostoprosessissa sekä brändin vahvuus yrityksen tulevan taloudellisen menestyksen varmistamisessa.
Interbrand oli ensimmäinen yritys, joka kehitti tuotemerkin arvoa ISO 10668 -sertifikaatin mukaisesti analysoivan mittariston. Koko tutkimus löytyy osoitteesta https://interbrand.com/best-global-brands/.
// PÄÄSET TÄSTÄ AUTOTODAYN ETUSIVULLE //