Ensimmäiset täyssähköiset Ford Caprit matkalla asiakkaille

Legenda ei ole pelkästään palannut, vaan se on nyt matkalla ensimmäisille Capri-asiakkaille lähes neljään vuosikymmeneen. Ensimmäiset Caprit ovat lähteneet Fordin sähköautotehtaalta Kölnistä kohti Euroopan jälleenmyyjäliikkeitä.

Uusi Capri on suunniteltu tuomaan sähköautojen maailmaan sielua ja räväkkyyttä – ja virittämään ikoninen klassikko sähköiseen aikakauteen. Täyssähköinen Capri esiteltiin heinäkuussa, ja tämän jälkeen jo lähes 200 000 henkilöä on rakentanut oman Caprinsa Fordin nettisivuilla ympäri Eurooppaa.

Näin asiakkaat ovat valinneet:

  • 24 prosenttia auton rakentaneista on valinnut autoon näyttävän Vivid Yellow -ulkovärin, joka on suosituin Caprin kuudesta ulkoväristä.
  • Kaikissa Capri-malleissa on ylellinen vakiovarustelu, johon kuuluu muun muassa avaimeton sisäänkäynti ja käynnistys, kuljettajan istuimen hierontatoiminto, lämmitettävät etuistuimet ja lämmitettävä ohjauspyörä. Tästä huolimatta 55 prosenttia kuluttajista on valinnut mallikseen Capri Premiumin, jossa vakiona ovat lisäksi dynaamiset Matrix-LED-ajovalot, 10 kaiutinta sisältävä B&O-äänentoistojärjestelmä, 20 tuuman kevytmetallivanteet ja paljon muuta.
  • Capri-malleista on ollut tähän mennessä suosituin 286 hv RWD-takavetomalli, jonka on valinnut 59 prosenttia kuluttajista. Takavetoisen Extended Range -mallin toimintamatka on 627 kilometriä yhdellä latauksella.

Jokaisessa Caprissa on kattavasti edistyneitä kuljettajaa avustavia järjestelmiä, joiden toimintaa tukevat 12 ultraäänisensoria, viisi kameraa ja kolme tutkaa. Mallissa on helppokäyttöinen 14,6 tuuman liikuteltava kosketusnäyttö.

Tavaratilaa on runsaasti. Kyynärnojan alla sijaitsevaan 17 litran MegaConsole-säilytystilaan mahtuu kolme 1,5 litran juomapulloa. Tavaratilan koko on yli 570 litraa.

Uusi Capri valmistetaan Fordin historiallisella Kölnin tehtaalla, jonka muutostöihin on investoitu kaksi miljardia dollaria.

Ford Caprin hinnat alkavat Suomessa 45 650 eurosta (hinnasto 14.10.2024).

Lue muita juttuja Ford Caprista.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän