Volvon sähköisen myyntikanavan toiminta käynnistynyt

Volvo Car Finland on laajentanut toimintamalliaan panostamalla sähköiseen asiakaskokemukseen yhdessä jälleenmyyjiensä kanssa. Yhtiö aloitti maaliskuussa XC40 Recharge Twin -täyssähköautojen myynnin verkossa, todetaan Volvon tiedotteessa.

Sähköinen palvelu nousee yhä tärkeämmäksi hankintakanavaksi perinteisen autonhankintaprosessin lisäksi ja tukee asiakaskokemuksen saumatonta jatkumista verkosta showroomiin ja toisinpäin.

Volvo Car Finland pyrkii yksinkertaistamaan autonhankintaprosessia ja sitä, miten kuluttajat voivat olla vuorovaikutuksessa autojen, tuotemerkin ja jälleenmyyjien kanssa. Asiakkaille tarjotaan monipuolinen, läpinäkyvä ja vakiohinnoiteltu vaihtoehto perinteisen autonhankintatavan rinnalle.

– Tapa, jolla ihmiset ostavat ja käyttävät tuotteita ja palveluita, muuttuu. Kuluttajat arvostavat läpinäkyvyyttä ja helppoutta tehdä valintoja. Monipuolistamme liiketoimintaamme yksinkertaistamalla ostoprosessia ja yhdistämällä perinteisen toiminnan uusiin digitaalisiin mahdollisuuksiin. Näin tavoitamme aivan uusia asiakasryhmiä ja tarjoamme luotettavia vaihtoehtoja, sanoo tiedotteessa Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt.

Volvo Car Finlandin tarjoama verkkomyyntimalli sisältää huoltopaketin kuluvine osineen, vakuutusedun, tiepalvelun ja takuun.

Myös kotilatausratkaisu on mahdollista liittää mukaan kokonaisuuteen. Konseptin suunnittelussa auton ja sen varusteiden valinnan helppous sekä asiakkaalle tarjottava kattava kokonaispaketti olivat keskeisimpiä kriteereitä.

Kokonaisuus on rakennettu Volvo Car Finlandin jälleenmyyjäverkoston ja vakiintuneiden yhteistyökumppaneiden avulla. Yksi pitkäaikaisimmista kumppaneista on Ifin myöntämä Volvia Vakuutus. XC40 Recharge Twin -vakuutusturva on hinnoiteltu kilpailukykyisesti ja kaskovakuutus pysyy kiinteähintaisena jopa kolme vuotta.

Volvo Car Finlandin operatiivinen johtaja Jouni Jokinen on ollut tuomassa uutta myyntikonseptia Suomeen ja uskoo uuden mallin jäävän pysyväksi tavaksi toimia.

– Uusi konsepti on otettu erittäin hyvin vastaan ja tulokset ovat lupaavia. Asiakkaat ovat kokeneet selkeän tuotetarjonnan ja yksinkertaistetun prosessin tuovan helppoutta hankintaan sekä lisäävän luottamusta sopivan ja kilpailukykyisesti hinnoitellun kokonaisuuden löytämiseksi. Hankintaprosessin eri vaiheissa asiakas itse päättää, tekeekö hän autonhankinnan osittain tai kokonaan verkossa tai perinteiseen tapaan jälleenmyyjällä.

Volvo julkisti ensimmäisen täyssähköautonsa, XC40 Rechargen, viime vuonna. Tänä vuonna Suomeen saapuu Volvon seuraava täysin sähköinen uutuus C40 Recharge.

Tulevina vuosina Volvo tuo markkinoille useita uusia sähköautomalleja. Tavoitteena on, että vuoteen 2025 mennessä 50 prosenttia yhtiön kansainvälisestä myynnistä koostuu täyssähköautoista loppujen ollessa hybridejä.

Vuoteen 2030 mennessä jokainen myytävä Volvo on täysin sähköinen. Yhtiö panostaa voimakkaasti kestävän kehityksen ratkaisuihin taistelussa ilmastonmuutosta vastaan.

Volvo XC40 Recharge Twin on rakennettavissa ja tilattavissa osoitteessa volvocars.fi

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!