Polestar 2 -mallin ohjelmisto osaa nyt esilämmittää auton akun mahdollisimman nopeaan lataukseen

Polestarin automaattiset (OTA, Over-The-Air) ohjelmistopäivitykset pitävät Polestar 2 -täyssähköauton uudenveroisena. Päivitykset voidaan ladata myös aivan ensimmäisiin autoihin, jotka toimitettiin asiakkaille ensimmäisillä markkinoilla jo vuoden 2020 heinäkuussa.

Uusin päivityspaketti otetaan käyttöön vaiheittain kaikilla markkinoilla. Asiakkaan ei tarvitse käydä huoltoliikkeessä vaan hän voi asentaa päivityksen itse autonsa keskinäytöltä, kun auto ilmoittaa päivityksen olevan saatavilla. Useita tärkeitä ominaisuuksia on kehitetty edelleen, mikä parantaa ajo- ja käyttökokemusta.

Reaaliaikaista tietoa kulutuksesta ja akun esilämmitys

Uusi P1.7-päivitys sisältää muun muassa uuden Toimintasädeavustaja-sovelluksen, jonka tarkoituksena on lisätä sähköautojen maailmaan siirtyneiden asiakkaiden luottamusta auton taloudellisuuteen ja toimintamatkaan.

Sovelluksessa on myös uusi Eco Climate -tila, joka parantaa taloudellisuutta tarjoamalla kuljettajalle mahdollisuuden vähentää ilmastoinnin käyttämää akkukapasiteettia.

Myös aiemmin tänä vuonna esitelty akun esivalmistelutoiminto on saanut lisäparannuksia. Kun auto on latauksessa, akku valmistellaan automaattisesti ilmastoinnin ajastinten mukaan, joita voi nyt muokata Polestar-sovelluksessa.

Näin akun lämpötila on optimaalisella tasolla ajomatkaa varten, kun kuljettaja lähtee autolla liikkeelle.

Akun lämpötilan optimointi on tärkeää myös DC-pikalatauksen tehokkuuden kannalta. Uusimmassa päivityksessä akun esivalmistelutoiminto on yhdistetty Google Mapsiin.

Kun julkinen pikalatausasema on ohjelmoitu määränpääksi tai reittipisteeksi, akku valmistautuu lataukseen jo matkan aikana määränpäätä lähestyttäessä nopeinta mahdollista latausta varten.

 

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //   

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!