Päivitettyyn BMW M2 -malliin lisää tehoa!

Uusi BMW M2 on saanut lisää tehoa, uuden ulkomuodon sekä innovatiivisia ominaisuuksia.

Kuusisylinterinen rivimoottori, kuusivaihteinen manuaalivaihteisto (valinnainen) ja klassinen takaveto nostavat uuden BMW M2:n aivan uudelle tasolle. Pakettia täydentävät auton kompaktit mitat, sekä arkiajoon että radalle viritetty alustatekniikka ja huippumoderni käyttöjärjestelmä, joka mahdollistaa auton asetusten räätälöinnin entistä pitemmälle.

Moottorissa lisää tehoa ja vääntömomenttia

Päivitetty moottori korostaa entistä vahvemmin lineaarista voimansiirtoa, joka ulottuu M-malleille tunnusomaisesti suuriin kierroslukuihin. 3,0-litraiseen moottoriin on saatu 20 hevosvoimaa lisää, mikä nostaa kokonaistehon 480 hevosvoimaan.

Kuva: BMW.

Suurin vääntömomentti on käytettävissä laajalla kierrosnopeusalueella 2 650–6 130 kierrosta minuutissa. Valinnaisen kuusivaihteisen manuaalivaihteiston huippuvääntömomentti on 550 Nm. Kun käytössä on vakiona tuleva kahdeksanvaihteinen M Steptronic -vaihteisto ja Drivelogic, luku nousee 600 Nm:iin.

Kaikissa moottorivaihtoehdoissa moottorin lisääntynyt teho leikkaa 0,1 sekuntia nollasta sataan -kiihdytysajasta, joka on vakiovaihteistolla 4,0 sekuntia ja 4,2 sekuntia valinnaisella kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla.

Kuva: BMW.

Voimanlisäys näkyy myös kiihdytettäessä 200 kilometriin tunnissa. Molemmilla vaihteistovaihtoehdoilla aikaan tulee parannusta 0,6 sekuntia – M Steptronic -vaihteisto pääsee 12,9 sekuntiin ja manuaalivaihteistolla 13,7 sekuntiin. Huippunopeus on 250 km/h, mutta sitä voidaan nostaa 285 km/h valinnaisella M Driver’s -paketilla.

Uusitut vanteet

Uuteen BMW M2 -malliin on saatavilla lisää värejä sekä uusitut kevytmetallivanteet. Asiakkaat voivat valita kolmesta perusväristä, viidestä metallisävystä ja kuudesta BMW Individual -maalista.

Kuva: BMW.

Mallissa on vakiovarusteena kaksoispuolaiset M-kevytmetallivanteet, joissa on Jet Black -viimeistely. Lisävarusteena vanteet ovat nyt saatavana hopeanvärisinä. Ne voidaan yhdistää kilparenkaisiin M Race Track -paketilla. Renkaat ovat edessä 19-tuumaiset ja takana 20-tuumaiset.

Uusi ohjauspyörä ja istuimet

Sisätiloja on virkistetty muotoilemalla ohjauspyörä uudestaan ja antamalla sille litteä alareuna. Autoon tulee vakiona nahkainen ohjauspyörä, joka on saatavana myös Alcantara-päällysteisenä. Lämmitystoiminto on tilattavissa lisävarusteena molempiin malleihin.

BMW-käyttöjärjestelmä 8.5, digitaalinen ilmastoinnin säätö

M-kohtainen BMW Curved Display -näyttö ja valinnainen BMW Head-Up -näyttö vahvistavat ohjaamon edistyksellistä urheiluautohenkeä. Täysin digitaalinen näyttökokonaisuus – 12,3-tuumainen informaationäyttö ja 14,9-tuumainen ohjausnäyttö – tuo käyttöön uusimman BMW iDrive -ohjausjärjestelmän, joka perustuu BMW-käyttöjärjestelmä 8.5:een.

Ilmastoinnin säätö on nyt digitaalinen. Lämpötilaa, ilmanvaihtoa ja istuinten ja ohjauspyörän lämmitystä voi säätää joko valikosta tai äänellä BMW Intelligent Personal Assistant -avustimen avulla.

Uuden BMW M2 Coupén autoverolliset hinnat alkavat 117 958 eurosta. Ensimmäisten toimitusten arvioidaan alkavan kesän jälkeen.

Lue myös

Tämä kilpa-ajon tuntua tuova BMW maksaa yli 243 000 euroa!

BMW:n urheilullinen M-mallisto sähköistyy

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän