Matkailuautovalmistaja Hymerin Mercedes-tarjonta kasvaa

Hymer B-klasse MasterLine T-780 jatkaa isojen etuvetoisten Mercedes-mallien marssia Hymerin mallistossa. Autolla on mittaa lähes kahdeksan metriä. Kuva: Hymer.

Kun Mercedes Sprinter uudistui kaksi vuotta sitten, siitä esiteltiin myös etuvetoinen pakettiautoversio taka- ja nelivetoisen rinnalle.

Hymer oli mukana uuden Sprinterin kehitystyössä ja esitteli kesällä 2018 ensimmäiset etuvetomallit eli B-klasse ModernComfort –malliston (BMC) sekä puoli-integroituna että integroituina malleina, todetaan Hymerin tiedotteessa.

Viime vuonna mallistoa laajennettiin molempiin suuntiin eli lanseerattiin edullisempi Tramp S-mallisto sekä pykälää isompi ja arvokkaampi B-klasse MasterLine –mallisto (BML) integroituna mallina. Nyt tästä samasta isosta mallista (pituus 7,9 m) tulee markkinoille erillisvuodepohjalle tehty BML-T 780, jonka kokonaismassa on 4500 kiloa.

Kolmiakselinen B-klasse MasterLine –mallisto laajensi integroitujen valikoimaa kahdella pohjaratkaisulla, 880 ja 890. Kuva: Hymer.

Uutuuden yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on Hymerin tiedotteen mukaan se, että siinä voidaan hyödyntää täysipainoisesti kaikkia tarjolla olevia turvallisuusvarusteita, koska ne kytkeytyvät Mercedeksen alkuperäiseen rakenteeseen ja ajoneuvotekniikkaan.

Avukseen kuljettaja saa vakiovarusteena sivutuuliassistentin ja lisävarustelistalta voi ruksata vaikkapa ajoassistenttipaketin, jossa on esimerkiksi kaukovaloavustin ja aktiivinen kaistanvaihtoavustin. Malliin on saatavissa myös Mercedeksen alkuperäiset etuistuimet, joita ei saa integroituihin autoihin.

Mercedeksen tekniikan jatkeena on alustan puolella muissakin isoista Hymereistä tuttu tuplapohjainen SLC-alusta, jonka etuna Hymerin mukaan on vakaa takajousitus, runsaat lisäsäilytystilat sekä isot raikas- ja harmaavesisäiliöt (180 ja 150 litraa).

Uuden BML-T 780:n hinta alkaa hieman alle 100 000 eurosta. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkusyksyn aikana.

Etuvetoinen retkeilyauto Hymer Free S 600 täydentää Hymerin mallivalikoimaa Fiatin ja arvokkaampien taka- ja neliveto Mercedesten välissä.
Kuva: Hymer.

Uusia pohjaratkaisuja myös muihin mallistoihin

Mallivuoden 2020 aikana Hymer esitteli myös paljon sellaisia uutuuksia, joita ei pystytty laajemmin näyttämään koronakriisin vuoksi, koska keväällä ei pidetty messuja Turussa ja tuotantokatkokset aiheuttivat viiveitä autojen toimituksiin.

Edullisemman hintaluokan Tramp S sai uuden L-istuinryhmällä ja erillisvuoteilla varustetun pohjan 680. Aluksi mallista esiteltiin saareke- ja erillisvuodepohjat, joissa oli vastakkain istuttava niin sanottu face-to-face -istuinryhmä.

Tämä mallisto perustuu Mercedeksen omaan etuvetoalustaan. Tramp S on on iso (7,4 m) ja alle 75 000 euron hintaluokassa.

Isoon MasterLine-sarjaan on puolestaan tullut erillis- ja saarekevuoteiset mallit BML-I 880 ja 890. Nämä kolmiakselit maantielaivat edustavat Hymerin tämän hetken ykkösketjua. Pituutta on miltei 9 metriä ja tilat ovat huippumodernin ilmeen lisäksi ruhtinaalliset.

Retkeilyautojen puolella Mercedes-pohjalle tuli alle 60 000 euron Free S 600, joka vilaukselta nähtiin viime syksynä Lahden messuilla.

Nyt ensimmäiset autot ovat saapuneet Hymer-myyjille. Tämän mallin etu on se, että taka- tai nelivetoiseen sisareensa (Grand Canyon S) verrattuna hinta on noin 10 000 euroa huokeampi ja sisäkorkeutta noin 10 senttiä enemmän, koska etuvetoisesta Sprinteristä on pystytty tekemään lattiakorkeudeltaan matalampi.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here