Fordin seuraavan sukupolven sähköautojen valmistus Espanjan Valenciaan

Ford ilmoitti tänään, että Fordin toisen sukupolven sähköautoarkkitehtuuriin perustuvien sähköautojen ensisijaiseksi tuotantopaikaksi on valittu yhtiön Valencian tehdas Espanjassa.

Tuotteiden hyväksymisaikataulusta riippuen täyssähköisten ja liitettyjen ajoneuvojen tuotanto voisi alkaa tehtaalla myöhemmin kuluvan vuosikymmenen aikana.

Yhtiö investoi myös Kölnin tehtaan muutostöihin kaksi miljardia dollaria. Tehtaan muutostyöt etenevät ja siellä aletaan valmistaa täyssähköisiä henkilöautoja vuonna 2023.

Fordin Euroopan strategiassa on tarjota edistyksellinen sähköautomallisto, johon kuuluu muun muassa suosittu Ford Puma täyssähköisenä. Lisäksi yhtiö vahvistaa johtavaa asemaansa hyötyajoneuvovalmistajana sähköisillä Ford Pro -ajoneuvoilla ja liitettävyyspalveluilla. Ford suunnittelee myyvänsä vuosittain 600 000 sähköautoa Euroopassa vuoteen 2026 mennessä.

Sähköautojen myynti koko mantereella kasvaa edelleen nopeasti (65 %), ja niitä myytiin 2,3 miljoonaa kappaletta vuonna 2021. 1) Euroopan Parlamentti äänesti aiemmin tässä kuussa uusien hiilidioksidipäästötavoitteiden asettamisesta henkilö- ja pakettiautoille, sisältäen vaatimuksen, että uusien autojen myynnin on oltava täysin päästötöntä vuoteen 2035 mennessä.

Tänään julkistettu päätös on seurausta kattavista neuvotteluista Valenciassa Espanjassa ja Saarlouisissa Saksassa. Fordin Saarlouisin tehtaalla jatketaan Ford Focuksen valmistusta.

Ford on sitoutunut Saksaan

Ford toisti tänään myös olevansa sitoutunut Saksaan, jossa sijaitsee Euroopan Model e -liiketoiminnan pääkonttori ja ensimmäisen Euroopassa valmistettavan täyssähköauton tuotantolaitos.

Kölnissä sijaitseva uusinta tekniikka edustava Cologne Electrification Centre aloittaa tuotantonsa loppuvuodesta 2023.

Seuraavan sukupolven arkkitehtuuri on tärkeä osa Fordin täysin sähköistä tulevaisuutta Euroopassa

Seuraavan sukupolven arkkitehtuuri on kriittinen askel Fordin tavoitteessa olla tulevaisuudessa täysin sähköinen Euroopassa ja kannattavan liiketoiminnan rakentamisessa samalla, kun se vaikuttaa myönteisesti yhteiskuntaan ja vähentää päästöjä Pariisin ilmastosopimuksen mukaisesti.

Fordin Euroopan suunnitelmat tukevat myös yhtiön globaalia tavoitetta, joka on valmistaa yli 2 miljoonaa täyssähköautoa vuosittain vuoteen 2026 mennessä ja saavuttaa 10 % oikaistu liikevoittomarginaali vuoteen 2026 mennessä.

1) International Energy Agency Global EV Outlook 2022, May 2022

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN  PÄIVITTÄINEN UUTISKIRJE //  

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here