BMW esitteli näkemyksensä M-brändin tulevaisuuden urheiluautosta parhaillaan käynnissä olevassa NextGen-tapahtumassa BMW Weltissä.
BMW:n visio M-brändin tulevaisuudesta on sähköurheiluauto, jossa kuljettaja on keskipisteessä.
BMW:n strategisiin D + ACES -kulmakiviin (Design + Autonomous Driving + Connectivity + Electrification + Services) perustuva älyteknologia tekee ajajista huippukuljettajia.
BMW Vision M Next -konseptiauto on vastapaino aiemmin julkistetulle BMW Vision iNext -konseptiautolle. Sen Ease-konsepti keskittyy matkustamisen mukavuuteen ja vaivattomuuteen, kun auto huolehtii ohjaamisesta. M-versiossa taas Boost-tila auttaa luomaan äärimmäisen ajokokemuksen.
BMW Vision M Nextissä on kaksi sähkömoottoria, yksi etu- ja yksi taka-akselilla.
Autoa voi ajaa takavetoisena tai nelivetoisena. Lisäksi autossa on nelisylinterinen bensiinimoottori, jonka voima välitetään takapyörille.
Auton maksimiteho on kuusisataa hevosvoimaa, ja se kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa kolmessa sekunnissa. Auton sähkömoottorin toimintamatka on sata kilometriä.
Hans Zimmer loi äänet
Maailmankuulu elokuvamuusikko Hans Zimmer on luonut BMW Vision M Next -konseptiauton äänimaailman yhdessä BMW:n äänisuunnittelija Renzo Vitalen kanssa.
Sähköautot ovat hiljaisia, mutta moottorin äänen puuttuminen voi latistaa ajokokemusta. BMW rakentaa koko sähköautomallistolleen äänimaailman ”BMW IconicSounds Electric” -brändillä.
Siis mitä järkeä? Käytännössä missään tuon auton suorituskykyä ei voi käyttää. Tehty vain siksi, että se on mahdollista.